torsdag 30 juni 2011

Behandlad och lite annat om ditt och datt

Först - åh vad bra hon skriver Helene Öberg (mp). Jag håller verkligen med om vårdnadsbidraget och att vi istället måste minska fattigdomen. Att sträva mot att det ska gå att leva på en lön är en tanke jag också gillar, men precis som Helene tycker jag att det inte ska göras möjligt med ett bidrag.

Själv har jag tillbringat större delen av dagen i Nyköping. Lämnade Nike vid åtta och gick ner till bussen som snabbt och smidigt tog mig till storstan :-). Eftersom det bara går en buss typ var fjärde timme på dagen fick jag först förlusta mig på Hellmanska gården. Inte så tokigt:


Sen drog jag vidare ut på stan. Var inne en sväng på Clas Ohlson och köpte helt oumbärliga saker som skrubbhandskar till färskpotatisen, genomskinlig vävtejp som behövs för lite fix i växthuset och ett par nya simglasögon till Nike. Rosa. Hon blev mycket nöjd med färgvalet. Och sen, SEN förstår ni, sprang jag in på KappAhl och shoppade lite på rean. En sjal, en blus och en top för 290 kr. Det var inte så tokigt va?

Vidare upp mot sjukhuset sen. Fick herceptin och sen taxotere, det gick ganska bra, saltlösningsdroppet och pumpen till medicinerna var inte helt överens med infarten utan slutade droppa om jag rörde mig för mycket. Men det gick bra med lite meck, men hellre det än CVKn faktiskt om jag ska vara ärlig. Kände mig inte alls lockad av att sticka hål på halsen var tredje vecka, det går fort att sätta in och ta ut den, men det blir ganska stora och fula sår. Kanske larvig fåfänga vad vet jag, men så kul är det ju inte att ha en massa ärr just på halsen.

Ja vad hände sen då? Tomas kom och hämtade upp mig, han jobbade inte så länge idag så det passade perfekt. Vi tog en sväng till Rusta för det behövde fyllas på lite poolkemikalier. Jag unnade mig en fin rosa luftmadrass för 29.90. Den ska jag flyta runt på i poolen i sommar nu när jag slipper CVKn som väl satt stopp för såna planer större delen av tiden med såren som blir och grejer. Och så köpte vi sand till stenläggningen i växthuset, det kommer bli så fiiiiiiiint!

Fina är också de här pelargonerna, finns på onkologen i Nyköping!

Inga kommentarer: