onsdag 29 juni 2011

Slipper CVK:n!

Det var ju en del snack om att jag skulle få en CVK inför varje behandling. Idag var jag hos doktor onkologen och han tyckte inte alls det var nån toppenidé. Istället ska jag få Taxotere i en vanlig infart i armen de gånger jag ska ha, det verkar bli totalt fem så det är ju inte så många. Varför mina vener ser ut som de gör kunde han inte riktigt svara på. Kanske på grund av medicinerna, men en del har helt enkelt såna vener. Sen blir det antagligen en ny port till hösten, i magen eller i ljumsken eller på nåt annat konstruktivt ställe. Vi får väl se.

Hur som helst - taxoteren verkar funka finfint precis som förra gången. Doktorn såg väldigt nöjd ut när han tittade på mina hudmetastaser, de har verkligen skrumpnat ihop de små jävlarna.

Här är en bild från måndagens besök på Nynäs. Nike testar att rida Nils Karlsson Pyssling-style.


Den här bilden tog jag i morse när vi var på väg till dagmamman. Nikes klänning kan också skymtas på midsommarbilderna, jag sydde den just till midsommar och för nån vecka sen blev det en matchande solhatt också.


Och i rabatten på framsidan blommar aklejorna. De kommer från frön från aklejorna som växte i Bönhuset vi hade för några år sen. Kära klenoder!


De har blåa sötnosarna har fått flytta runt i trädgården, de fanns här när vi flyttade in, men på fel plats.


Vad varmt och skönt vi har det förresten! Det är helt underbart!

Inga kommentarer: