lördag 13 augusti 2011

Födelsedagsfirande i spenaten


Igår fyllde Tomas år och firades ganska så storslaget måste jag nog ändå säga. Först blev han naturligtvis uppvaktad på sängen med paket och sång, sen en god frukost och lite senare stack vi iväg till Nynäs slott. Vi hade med oss picknick men passade på att fika i caféet. Nike käkade en rosaglaserad munk som synes på bilden. Sen hängde vi en stund i ladan, först guidad visning och sen lekte Nike veterinär igen. Själv satt jag och stickade lite, snart dags för vantar ju, även om man inte vill tro det.

På kvällen åt vi en god middag. Jag var totalt proppmätt.

Idag har Tomas gjort världens insats i trädgården, sågat fula grenar på en tall, fixat muren på framsidan och lagt sten lite snyggt. Det blir så fint så fint. Själv har jag bara hejat på, fast jag hjälper ju till lite med matlagningen förstås. Här är vi verkligen könsöverskridande när det gäller våra sysslor ;-). Idag blev det kronärtskockor till lunch. Tomas åt en, jag åt tre och Nike åt ingen alls.

Gårdagens roligaste nyhet ändå - i mitten av september ska jag åka till Dalarna. Det är en träff för "unga kvinnor med metastaserad bröstcancer". Ung är man tills man är 45 i det här sammanhanget. Det är BRO som organiserar och tidningen Amelia som betalar. För deltagarna kostar det endast 300 kr och då ingår allt, även resa. Det ska bli spännande och intressant, jag är så glad över att jag får följa med!

Inga kommentarer: