onsdag 21 december 2011

Hej och hå

Nu är det inte långt kvar till dopparedan. Det mesta är under kontroll hemma hos oss i alla fall, alla julklappar är inköpta men inte inslagna. Ett par hemgjorda är inte riktigt klara men det ska jag väl hinna med. Köttbullarna är stekta och ligger i frysen och idag gjorde jag saffransbiscotti, det kändes lagom avancerat... de blev väldigt goda i alla fall!

Resorna har hittills funkat hyfsat också, eller kanske inte i måndags på hemresan. Då var det drygt. Men idag gick det bra och igår åkte jag med pappa, vi passade på att handla julklappar innan vi åkte hem från Eskilstuna.

Och så har jag hängt upp och hängt om en massa tavlor som ni ser på bilden ovan. Det var lite jobbigt, men det blev bra. Lite justeringar kvar men det tar jag nog efter jul.

Annars tycker jag det går bra med strålningen. Huden är känslig, sårig och öm som den tydligen blir när den strålas, men metastassåren är klart bättre, de torkar ihop och blir bättre, jag har mindre ont dessutom så det är på rätt väg. Nu är det nio gånger kvar bara. Sexton gånger avklarade. Det har faktiskt gått snabbare än jag kunde tro att det skulle göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att du börjar känna av effekten av strålningen! Kram Helena