fredag 16 december 2011

Inget jobb ingen julklapp

Jag väntar fortfarande på julmatspremiären - en vecka kvar!

Det slog mig helt plötsligt att det här är första året på ett antal år jag inte får någon jobbjulklapp. Jag har ju inget jobb så det är väl inte så konstigt. Kan ju låta tråkigt förstås, men det har faktiskt sina fördelar för visserligen har det funnits ett och annat guldkorn bland klapparna, men en hel del skräp också.... En lattevisp minns jag. Batteridriven. Funkade väl bra tills batteriet tog slut, sen kom jag mig aldrig för att byta och den blev liggande i nån låda. En gaständare i röd plast. En fullkomligt värdelös kopparstekpanna som inte gick att laga mat i, den var nog bara tänkt som dekoration.

Andra saker har faktiskt blivit favoriter här hemma, men inte är de många, närmare bestämt två saker: en traktörpanna och en pajform. Pajformen fick jag nog i början av nittiotalet på mitt dåvarande jobb men den hänger med än. Traktörpannan är nyare men har i alla fall några år på nacken.

Jag kan inte påstå att jag direk saknar julbordet heller. Särskilt inte chefen som gärna lassade upp på två tallrikar åt gången och sen tuggade i sig hela härligheten med en fantastisk frenesi. Och med öppen mun.

Inga kommentarer: