fredag 3 februari 2012

Slagborrs-Rambo

Molly behövde borra lite i sin lägenhet. Här ser ni henne in action. På dagarna slagborrs-Rambo och på kvällarna leopardpäls, det är min tjej det.

Idag är det en seg dag här hemma. Jag är trött och Tomas är förkyld som sjutton. Nike är sur för att hon inte får ha Mac:en utan får hålla till godo med den gamla datorn som inte är så snabb, vilket hon klagar högljutt över. Det ska börjas i tid...

Annars har jag mest pillat med Pinterest. Surfat auktionssajterna, de riktiga alltså, inte Tradera. Och Hemnet och annat. Det finns så mycket vackert och kul i världen.

Jag mår ganska OK. Det blir lite lite lite bättre med andningen för varje dag, men det är en bra bit kvar tills jag börjar funka någorlunda normalt misstänker jag. Men det går ju åt rätt håll i alla fall. Även såren blir bättre, men det känns som långt kvar till bra. Lite tröstlöst känns det ibland, när det gör ont och det är jobbigt att andas och jag kippar efter luft. Men sen går det bra i flera timmar om jag inte slarvar med regelbundenheten med medicinerna och inte anstränger mig så mycket fysiskt. Typ rör på mig över huvud taget.

I omvärlden händer det en del saker också. Mikael Clemens som var vårt förstanamn på miljöpartiets lista hoppar av politiken. Synd tycker jag, han har tillfört mycket värdefull kunskap. Jag hoppas att dina kunskaper och ditt engagemang för en grönare värld kommer till användning på något annat bra sätt!

Och så uppsägningarna på Astra. Slår inte bara hårt mot min egen region, när det gäller arbetstillfällen. Att forskningen försvinner kan bli ett hårt slag mot hela landet. Det lär tiden utvisa men det känns mindre lustigt.

Sist men inte minst. Det har snöat. Nu är det tågkaos igen. Såklart. Inte för att jag tycker att det är det minsta roligt att vara sjuk och sjukskriven men jag ska inte sticka under stol med att det har några små fördelar. Att slippa sitta på ett stillastående utkylt pendeltåg en tidig morgon på väg till jobbet är en av de få fördelarna.

Inga kommentarer: