onsdag 2 juni 2010

Fjärde gången gillt

Fick fjärde behandlingen idag. Nu är kroppen fullproppat med nyttigt gift. Ninjan är på gång och hjälper till. Bort bort bort cancerceller! Det här var sista planerade behandlingen, nästa vecka är det dags för besiktning hos läkaren. Har behandlingarna fungerat som de ska? Hur går vi vidare? Har ingen aning än så länge, det får jag veta nästa fredag. Tills dess - limbo. Det är svårt att planera något när jag inte vet hur det blir.

Hur som helst, här ser ni min fina droppställning. Cellgift i lilla påsen och saltlösning i den lite större. Proceduren är att jag först får antikropparna. Sedan får jag illamåendemedicinerna innan cellgifterna, jag tror det är en ren anti-illamåendesdos och en dos kortison. Och sen är det dags för cellgifterna. Varje påse tar ungefär en timme.


Så här ser det ut i behandlingsrummet. Sköna fåtöljer med fotstöd om man vill. Nike var med en stund och snurrade lite och fjäskade för favoritsköterskan Anna, hon som sköter om mig när jag kommer.


Efter en sushi-middag på stan i Eskilstuna styrde vi hemåt igen genom ett ljuvligt somrigt Sörmland. Hemma blev det en stund ute i trädgården innan myggen blev förjäkliga. Nike hittade såpbubblor och blåste som en galning innan en liten olycka skedde och hela flaskan med såpvatten rann ut över berget ni ser på bilden. Det är perfekt att ha en bergknalle i trädgården. Ingen gräsmatta där att klippa och vackert är det också - året runt. Dessutom växer det vackra saker i skrevorna - t.ex. kattfot, lewisia och taklök. Jag tänkte försöka få växterna att sprida sig lite genom att lägga ut lite mer jord. Det vore läckert om berget bitvis täcktes av växter.


Nu är det dags för lite cellgiftskoma antar jag. Eller åtminstone lite kroppsvärk. Ska bli spännande att se vilka biverkningar som anmäler sig den här gången...

6 kommentarer:

Linda sa...

Hoppas att biverkningarna blir så lindriga som möjligt! Jobbigt att inte riktigt veta vad som händer härnäst. Själv har jag strålningen som står på tur. Men vad som händer sen vet jag inte riktigt. Beror lite på vad de hittade under operationen. Är INTE ett dugg sugen på mera cellgifterr... men säger de att jag behöver det, ja då får det ju bli så. För man vill ju leva så länge det går! Kram!!

Lisbet sa...

Håller tummarna och skickar massor av styrka till dej att inte biverkningarna ska bli för jobbiga och Ninja jobbar för högtryck!

Kram på dej!

Jessica sa...

Det låter bra att det går framåt och att du inte lider alltför mycket av biverkningarna. Eller lider och lider, allt är ju relativt. Jag hoppas att du förstår vad jag menar.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Hoppas det blir lika lätt som efter förra behandlingen. Jag kan stå ut med en veckas småkrämpor, finns så många som verkar ha det värre, så jag tackar min lyckliga stjärna och stapplar runt som en ständigt bajsnödig pensionär med nässköljningskannan i högsta hugg ;)

Anonym sa...

Du är helt otrolig Kajsa! Heja dig! Hoppas just den här omgången blev den som tog kål på den allra sista cancercellen. Så ÄR det bara. Nike är så söt i sin lilla sommarklänning. Massor med kramar,

Eva Stenskär

Kajsa Bergman Fällén sa...

Tack Eva! Ja hoppas detta var en extra dunderkur :) Kramar tillbaka!