måndag 22 november 2010

En dag i en helt vanlig rumpnisses liv

Idag fick jag sovmorgon, Tomas klev så snällt upp med Nike och jag fick sova vidare. Skönt! Sedan rann dagen bara iväg, Nike fick gå på visit hos en familj nedåt gatan som hade en vattkoppsjuk liten flicka på besök. Vattkoppor vill vi verkligen ha! Eller jag och Tomas har ju haft men Nike kan gärna få det. Så nu är det bara att hoppas att det är på gång...

Hemma var det förstås lugnt och skönt under tiden. När posten kom låg det ett stort paket i lådan, det var från en tjej som heter Anna och som skickat ett superfint lapptäcke hon har sytt. Hon tyckte att det passade fint till Nike och vi blev så väldigt glada, det var ju fantastiskt fint! Kommer att bli jättefint i hennes rum. Tack snälla!

Jag har lagt en ansenlig mängd tid på att leta efter två räkningar idag. Jag öppnade kuverten, la dem på.... något bra ställe. Det tog mig en evighet att klura ut var. Till sist hittade jag dem under en barbietidning som jag burit in i Nikes rum. Närminnet sägs ska kunna svikta på grund av strålningen. Vet inte om jag kan skylla på det eller om jag är lika disträ som vanligt...?

Har försökt göra mig flintskallig också, funderade först på att raka av det hår som finns kvar men hårbotten är röd och kliig och väldigt överkänslig så det var kanske inte någon smart idé när allt kom omkring. Har tvättat och ryckt loss istället och ser ut som en rumpnisse nu ungefär. Det kommer inte att förevigas på bild. Efter cyton tyckte jag inte det var så jobbigt att tappa håret, den här gången är det mycket värre. Kanske för att det inte ens är säkert att det kommer att växa ut igen, strålning mot huvudet kan ta kål på håret för gott nämligen. Dock verkar det som om det oftast faktiskt växer ut, men kanske blir det tunnare. Eller så är det bara att allt läggs på hög och sakta sakta gör allt motigare. Den ena motgången efter den andra. Till sist blir det kanske för mycket.

Inga kommentarer: